PROGRAM
Dzień I – 25 listopada 2021 r.
- 9.00-9.15 Uroczyste otwarcie Konferencji
- dr Paweł Pietrzyk, Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych
- mł. bryg. mgr inż. Marek Chwała, Komendant Szkoły Aspirantów PSP w Krakowie
- Krzysztof Sałaciński, Prezes Polskiego Komitetu Błękitnej Tarczy
- Powitanie uczestników
- Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej – Szef Obrony Cywilnej Kraju
- Przedstawiciel gości zaproszonych z zagranicy
Obrady
- 9.15-12.30 Dziedzictwo kultury wobec zagrożeń XXI wieku – wyzwania, kierunki działań
Moderator sesji I: Pani Agata Wąsowska-Pawlik, Dyrektor Międzynarodowego Centrum Kultury w Krakowie
- Wystąpienia w ramach sesji:
- Ochrona dóbr kultury w czasie konfliktów zbrojnych i po katastrofach, wyzwania Błękitnej Tarczy, prof. Peter Stone, Uniwersytet w Newcastle, Kierownik Katedry UNESCO ds. Ochrony Dóbr Kultury i Pokoju, Prezydent Błękitnej Tarczy
- Zarządzanie kryzysowe związane z pandemią COVID-19 i innymi katastrofami naturalnymi, Yoshiaki Kawata, Executive Director, Disaster Reduction and Human Renovation Institution, Kobe
- Doświadczenia służb pożarniczych w ratowaniu dziedzictwa kultury podczas trzęsienia ziemi w Chorwacji, Vedran Runjić, Director, Museum of Croatian Firefighting
- Nowe wyzwania oraz rozwiązania prawne i organizacyjne w ochronie zabytków, dr hab. Katarzyna Zalasińska, Dyrektor Departamentu Ochrony Zabytków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- Ku zbliżaniu się wysiłków na rzecz ochrony dziedzictwa w sytuacji zagrożeń – nowe kierunki rozwoju w ramach Konwencji UNESCO z 2003 roku, dr hab. Hanna Schreiber, Wydział Nauk Politycznych i Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego
- Dziedzictwo kultury wobec zagrożeń wojennych i kryzysowych – wyzwania w świetle zapisów Strategii Bezpieczeństwa Narodowego 2020, Krzysztof Sałaciński, Prezes Polskiego Komitetu Błękitnej Tarczy, Radca w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- Komunikaty
- Upowszechnianie zasad ochrony dziedzictwa kultury w ramach międzynarodowego prawa humanitarnego konfliktów zbrojnych na przykładzie Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni, dr hab. Marta Szuniewicz-Stępień prof. AMW
- Międzynarodowy Ośrodek Szkolenia i Badań nad Dziedzictwem Kultury w Zagrożeniu nowa inicjatywa Ministrów Obrony Narodowej oraz Kultury i Dziedzictwa Narodowego, przedstawiciel kierownictwa Ministerstwa Obrony Narodowej
- Ochrona dziedzictwa kultury na wypadek sytuacji kryzysowych i konfliktu zbrojnego, propozycje zmian w opracowaniu planów w świetle badań i praktyki, dr Katarzyna Góralczyk Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
- Ochrona dziedzictwa jako obszar kształcenia VET odpowiadający na międzysektorowe wyzwania stojące przed kadrami kultury oraz narzędzie budujące odpowiedzialność społeczną w tym obszarze, mgr inż. Aleksandra Szymańska-Niekłań, Kierownik Platformy Dialogu Międzykulturowego, Instytut Kultury Willa Decjusza
- 13.15 - 16.30 Zagrożenia klimatyczne i środowiskowe dla dziedzictwa kultury – nowoczesne rozwiązania instytucjonalne, projekty i programy międzynarodowe, regionalne, krajowe, nowe metody ochrony
Moderatorzy sesji II:
- Pan Ryszard Wojtkowski, Zastępca Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych
- Pan dr hab. Wojciech Krawczuk, Dyrektor Archiwum Narodowego w Krakowie
- Wystąpienia w ramach sesji:
- Dziedzictwo zagrożone - Raport światowy 2016-2019 na temat zabytków i miejsc w niebezpieczeństwie, prof. dr hab. Jadwiga Łukaszewicz, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wiceprezes Polskiego Komitetu Narodowego ICOMOS
- Przeciwdziałanie zagrożeniom klimatycznym na obszarach zabytkowych w najnowszych międzynarodowych i krajowych dokumentach strategicznych, dr Katarzyna Pałubska Zastępca Dyrektora Departamentu Ochrony Zabytków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- Ilościowa analiza ryzyka w obszarze dziedzictwa, prof. dr hab. Łukasz Bratasz, Instytut Katalizy i Fizykochemii Powierzchni im. Jerzego Habera Polskiej Akademii Nauk w Krakowie
- „Czy katastrofy podlegają standaryzacji?” Międzynarodowa norma ISO 21110 „Informacja i dokumentacja - Przygotowanie i reagowanie na sytuacje kryzysowe”, mgr Anna Czajka, Archiwum Główne Akt Dawnych, Centralne Laboratorium Konserwacji Archiwaliów
- Nowe zagrożenia dla muzeów. Między zmianami klimatu a sztuczną inteligencją - prof. dr hab. Dorota Folga-Januszewska, Komitet Planowania Strategicznego (SAREC) ICOM, Wicedyrektor Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
- „Wielka fala”. Doświadczenia powodzi w Muzeum „Manggha” w 2010 r., Daniel Seidler, Dyrektor do spraw administracyjno-technicznych Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej „Manggha”
- Bezpieczeństwo materiałów archiwalnych w koncepcjach nowoczesnych budynków archiwalnych, dr Barbara Berska, Archiwum Narodowe w Krakowie
- Nowy energooszczędny magazyn zbiorów w Archiwum Narodowym w Krakowie, prof. dr hab. Roman Kozłowski, Instytut Katalizy i Fizykochemii Powierzchni im. Jerzego Habera Polskiej Akademii Nauk w Krakowie
- Przeciwdziałania zagrożeniom zasobu archiwalnego na przykładzie jego przeprowadzki do nowej siedziby Archiwum Narodowego w Krakowie, Małgorzata Bochenek, Archiwum Narodowe w Krakowie
- Koncepcja powstania Centrum Kompetencji ds. konserwacji, zabezpieczania i ratowania fotografii i materiałów audiowizualnych, Anna Seweryn, Archiwum Narodowe w Krakowie
- Komunikaty
- Działania jednostek ochrony przeciwpożarowej podczas powodzi oraz usuwania skutków – wnioski i propozycje do doskonalenia zasad ochrony dziedzictwa kultury, st. bryg. w st. spocz. mgr inż. poż. Krzysztof Kociołek, Ekspert ds. bezpieczeństwa pożarowego, Polski Komitet Błękitnej Tarczy
Dzień II – 26 listopada 2021 r.
- 9.00 – 12.00 Zagrożenia pandemiczne – nowe wyzwania dla ochrony dziedzictwa kultury. Doświadczenia instytucji muzealnych, bibliotecznych, archiwalnych, dobre praktyki, kierunki działań ochronnych
Moderatorzy sesji III:
- Pan Krzysztof Sałaciński, Prezes Polskiego Komitetu Błękitnej Tarczy
- Pani mgr inż. architekt krajobrazu Lidia Klupsz, Członek Zarządu Międzynarodowego Komitetu Błękitnej Tarczy, Narodowy Instytut Dziedzictwa
- Wystąpienia w ramach sesji:
- Zarządzanie przez WhatsApp, czyli o potrzebie sprawnej komunikacji w dobie pandemii, Paulina Florjanowicz, Dyrektor Departamentu Dziedzictwa Kulturowego, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- Szok kulturowy – działalność muzeów w czasie pandemii, dr hab. Mateusz Bieczyński, prof. Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu
- Muzea wobec kryzysów nowego typu – zmiana zarządcza w czasie pandemii koronawirusa, dr hab. Łukasz Gaweł, prof. UJ, Dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie
- Biblioteki w dobie pandemii, dr Tomasz Makowski, Dyrektor Biblioteki Narodowej
- Bezpieczni ludzie, bezpieczne zbiory. Zmiana organizacji ochrony zbiorów i ludzi w muzeach podczas pandemii, Krzysztof Osiewicz, Kierownik Działu Ochrony Zbiorów Publicznych, Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów
- Organizacja i funkcjonowanie ochrony muzeum w wyniku ograniczeń spowodowanych zagrożeniem pandemicznym na przykładzie Muzeum Narodowego w Krakowie, mgr inż. Robert Litwiniuk, Koordynator ds. ochrony i bezpieczeństwa Muzeum Narodowego w Krakowie
- O działaniach (nie tylko organizacyjnych) Archiwów Państwowych w czasie pandemii COVID-19, Joanna Chojecka, Dyrektor Departamentu Popularyzacji Działalności Archiwalnej Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych
- 12.45 - 16.30 Nowe formy i metody ochrony zbiorów muzealnych, bibliotecznych, archiwalnych przed pożarem oraz nadzwyczajnymi zagrożeniami
Moderatorzy sesji IV:
- Pan st. bryg. w st. spocz. dr inż. Robert Marcin Wolański
- Pan st. kpt. mgr Artur Luzar
- Wystąpienie wprowadzające
Ochrona dziedzictwa kulturowego jako zadanie Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej i Szefa Obrony Cywilnej Kraju - nadbryg. dr inż. Adam Konieczny - Zastępca Komendanta Głównego PSP
- Film - Ćwiczenia ratowniczo-gaśnicze na terenie Dworku Matejki w Krakowie (15 minut)
- Wystąpienia w ramach sesji:
- Działalność Międzyuczelnianego Instytutu Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki oraz pierwszego na świecie Pogotowia Konserwatorskiego na rzecz ochrony, konserwacji i zabezpieczenia dzieł sztuki oraz zabytków i obiektów zabytkowych, prof. dr hab. Andrzej Koss, prof. Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, mgr Piotr Zambrzycki, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, dr Monika Wyszomirska, Radca Prawny, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- Ochrona dzieł sztuki i zabytków poprzez szkolenie strażaków w zakresie konserwacji i ochrony z wykorzystaniem nowoczesnych metod badań, prof. dr hab. Andrzej Koss, prof. Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
- Koncepcja wyłaniania Infrastruktury Krytycznej służącej ochronie dziedzictwa kulturowego, dr inż. Witold Skomra, Rządowe Centrum Bezpieczeństwa, st. bryg. dr hab. Dariusz Wróblewski, Doradca Komendanta, Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej
- Wnioski i doświadczenia z realizacji akcji ratowniczej na przykładzie pożaru w Archiwum Urzędu Miasta Krakowa, bryg. mgr inż. Sławomir Ściborek, Naczelnik Wydziału Kontrolno-Rozpoznawczego Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
- Wnioski i doświadczenia po pożarze archiwaliów Archiwum Zakładowego Urzędu Miasta Krakowa z punktu widzenia archiwów państwowych, dr Kamila Follprecht, Zastępca Dyrektora Archiwum Narodowego w Krakowie
- Ratowanie dokumentacji archiwalnej ze spalonego budynku Archiwum Urzędu Miasta Krakowa, Aleksandra Ciesielczyk, Pracownia Konserwacji Zabytków AMC SZTUKA
- Rola Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego w ochronie zasobów bezpieczeństwa kulturowego, st. bryg. w st. spocz. dr inż. Robert Wolański, Szkoła Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
- Potrzeby szkoleniowe strażaków PSP w kontekście ochrony dóbr kultury – wnioski z badań, st. kpt. mgr Artur Luzar, Szkoła Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
- Problemy stosowania środków i urządzeń gaśniczych w ochronie przeciwpożarowej obiektów podlegających szczególnej ochronie w tym zabytkowych, dr inż. Bernard Król, Szkoła Główna Służby Pożarniczej
- Bezpieczeństwo pożarowe – cel i wyzwanie Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej - Państwowego Instytutu Badawczego, st. bryg. dr inż. Jacek Zboina, mgr inż. Paweł Gancarczyk
- Działalność konserwatorsko-renowacyjna Centralnego Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach w zakresie ochrony dóbr kultury na przykładzie barokowej czterokołowej sikawki z 1717 roku - Centralne Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach, st. bryg. mgr inż. Janusz Gancarczyk, dr Paweł Gąsiorczyk
- Problemy prowadzenia działań ratowniczo-gaśniczych w obiektach zabytkowych, asp. mgr Grzegorz Mazur – Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie (Ośrodek Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie)
- Ochrona przedstawicieli organów władzy w obiektach dziedzictwa kulturowego – charakterystyka działań Służby Ochrony Państwa, ppłk SOP dr Jarosław Cymerski, Służba Ochrony Państwa
Zasady organizacyjne
- Konferencja odbędzie się w trybie hybrydowym – prelegenci oraz organizatorzy konferencji uczestniczyć będą w trybie stacjonarnym w sesjach tematycznych, pozostali uczestnicy konferencji w trybie zdalnym.
- Wystąpienia gości zagranicznych będą tłumaczone symultanicznie z języka angielskiego na język polski.
- Organizatorzy konferencji nie przewidują opłaty konferencyjnej.
- Szczegóły dotyczące rejestracji uczestników na konferencję są na stronie internetowej Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie - www.sapsp.pl oraz na stronach internetowych organizatorów, współorganizatorów i partnerów konferencji.
- Adres strony konferencji: szczegóły wydarzenia znajdziecie Państwo na stronie: www.odk.sapsp.pl.
KLAUZULA INFORMACYJNA
dotycząca gromadzenia i przetwarzania danych osobowych (dalej też jako: "dane") w związku z organizacją i przeprowadzeniem międzynarodowej konferencji "Ochrona dziedzictwa kultury na wypadek szczególnych zagrożeń - zagrożenia klimatyczne, środowiskowe, pandemiczne i pożarowe. Dobre praktyki", dalej jako: "Konferencja".
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informujemy, że:
- Współadministratorami Państwa danych osobowych są:
- Komendant Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą: 31-951 Kraków, os. Zgody 18, tel. (012) 681 97 00, fax. (012) 681 97 09, e-mail: szkola@sapsp.pl.
- Dyrektor Archiwum Narodowego w Krakowie z siedzibą przy ul. Siennej 16, 30-960 Kraków.
Z Inspektorem Ochrony Danych w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych możecie się Państwo kontaktować pod adresem e-mail:
- Państwa dane osobowe przetwarzane są przez:
- Szkoła Aspirantów PSP w Krakowie w celu:
- realizacji wszelkich czynności związanych z organizacją i przeprowadzeniem międzynarodowej konferencji "Ochrona dziedzictwa kultury na wypadek szczególnych zagrożeń – zagrożenia klimatyczne, środowiskowe, pandemiczne i pożarowe. Dobre praktyki"
- publikacji zgłoszonego przez Państwa artykułu / referatu
- przesyłania wiadomości o charakterze marketingowym i promocyjnym w szczególności w zakresie organizowanych w przyszłości konferencji i wydarzeń
- utrwalania i rozpowszechniania wizerunku w postaci zdjęć wykonanych w trakcie trwania konferencji
- Archiwum Narodowe w Krakowie w celu:
- realizacji czynności związanych z przeprowadzeniem międzynarodowej konferencji "Ochrona dziedzictwa kultury na wypadek szczególnych zagrożeń – zagrożenia klimatyczne, środowiskowe, pandemiczne i pożarowe. Dobre praktyki"
- utrwalania i rozpowszechniania wizerunku w postaci zdjęć i nagrań audio-wideo wykonanych w trakcie trwania konferencji
- przesyłania wiadomości o charakterze marketingowym i promocyjnym w szczególności w zakresie organizowanych w przyszłości konferencji i wydarzeń
Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. e RODO – w związku z realizacją zadań w zakresie kształcenia, działalności naukowej a także uczestnictwa w rozwoju społecznym
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO – wykonanie umowy, której przedmiotem jest udział w Konferencji
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO – na podstawie udzielonej zgody
- W przypadku osób uczestniczących w konferencji w trybie zdalnym (on-line) z włączoną kamerką internetową lub/i mikrofonem Państwa dane osobowe (wizerunek) będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO poprzez wyrażenie zgody w postaci jednoznacznej czynności potwierdzającej przez co rozumie się włączenie kamerki internetowej lub/i mikrofonu. W przypadku nie wyrażenia zgody na przetwarzanie wizerunku uczestnicy konferencji on-line proszeni są o nie włączanie kamerki internetowej lub/i mikrofonu.
- Państwa dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji wyżej wymienionych celów, lub do momentu odwołania zgody. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i można ją odwołać w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem.
- W zakresie przetwarzania danych osobowych posiadacie Państwo następujące prawa:
- dostępu do treści swoich danych – korzystając z tego prawa masz możliwość pozyskania informacji, jakie dane, w jaki sposób i w jakim celu są przetwarzane,
- prawo ich sprostowania – korzystając z tego prawa możesz zgłosić do nas konieczność poprawienia niepoprawnych danych lub uzupełnienia danych wynikających z błędu przy zbieraniu, czy przetwarzaniu danych,
- prawo do usunięcia - korzystając z tego prawa możesz złożyć wniosek o usunięcie danych. W przypadku zasadności wniosku dokonamy niezwłocznego usunięcia danych. Prawo to nie dotyczy jednak sytuacji gdy dane osobowe przetwarzane są do celów związanych z wywiązywaniem się z prawnych obowiązków administratora lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach władzy publicznej powierzonej administratorowi.
- prawo do ograniczenia przetwarzania - korzystając z tego prawa możesz złożyć wniosek o ograniczenie przetwarzania danych, w razie kwestionowania prawidłowość przetwarzanych danych. W przypadku zasadności wniosku możemy dane jedynie przechowywać. Odblokowanie przetwarzania może odbyć się po ustaniu przesłanek uzasadniających ograniczenie przetwarzania.
- prawo wniesienia sprzeciwu – korzystając z tego prawa możesz w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych, jeżeli są one przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit e lub f (prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny). Po przyjęciu wniosku w tej sprawie jesteśmy zobowiązani do zaprzestania przetwarzania danych w tym celu. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Twojego wniosku, nie będziemy już mogli przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem na tej podstawie, chyba że wykażemy, iż istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które według prawa uznaje się za nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych - w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem.
- Macie Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl - przypadku uznania przez Państwa , że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących, narusza przepisy prawa.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla realizacji celu. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało nie zrealizowaniem celu, dla którego miały być przetwarzane.
- Państwa dane nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również w formie profilowania.
- Państwa dane mogą zostać przekazane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, wówczas jedynie, kiedy spełnione zostaną warunki i wymogi stanowione w art. 44 RODO.
- Państwa dane będą udostępnianie odbiorcom danych w sytuacjach wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego i w zakresie niezbędnym dla prawidłowej organizacji Konferencji.
- Państwa dane osobowe mogą być udostępniane, w ograniczonym zakresie, tj. jeżeli będzie to niezbędne w związku z wydaniem publikacji pokonferencyjnej.
Monitoring
- Administratorem systemu monitoringu wizyjnego w Archiwum Narodowym w Krakowie przy ul. Rakowickiej 22E w Krakowie jest Dyrektor Archiwum Narodowego w Krakowie z siedzibą w Krakowie przy ul. Siennej 16.
- Monitoring wizyjny stosowany jest w celu ochrony mienia oraz zapewnienia właściwego poziomu bezpieczeństwa fizycznego, obiektów i systemów, w których przetwarzane są informacje będące w posiadaniu Archiwum oraz w których przechowywane są urządzenia do ich przetwarzania;
- Dane osobowe przetwarzane [w postaci monitoringu wizyjnego] są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e i f Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., w związku z art. 5a ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym oraz art. 22² § 1 Kodeksu Pracy;
- Obszar Archiwum Narodowego w Krakowie przy ul. Rakowickiej 22E objęty monitoringiem wizyjnym obejmuje:
- teren wokół budynku Archiwum, a w szczególności parking przed budynkiem;
- pomieszczenia w wewnątrz budynku Archiwum, a w szczególności wejście główne, hol na parterze, hol na I piętrze, korytarze, klatkę schodową, czytelnię, salę audiowizualną wraz z foyer.
- System monitoringu wizyjnego obejmuje kamery na zewnątrz i wewnątrz budynku, rejestratory zapisujące obraz na dysku, monitory pozwalające na podgląd nagrań.
- Przebywanie na terenie objętym monitoringiem, spowoduje automatyczne pozyskanie danych osobowych przez Administratora.
- Nagrania z systemu monitoringu wizyjnego obejmują jedynie obraz zarejestrowany za pomocą kamer.
- Monitoring wizyjny jest prowadzony całodobowo
- Zapisy z monitoringu wizyjnego będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące, po upływie którego dane ulegają usunięciu poprzez nadpisanie danych na urządzeniu rejestrującym obraz, chyba, że zarejestrowany obraz może być użyty lub będzie użyty jako dowód w postępowaniu prowadzonym przez właściwy sąd lub inny organ publiczny
- Osoby uprawnione do przeglądania zarejestrowanego obrazu posiadają upoważnienia nadane przez Administratora danych osobowych.
- Kontakt z osobą odpowiedzialną za ochronę danych – Inspektor Ochrony Danych, e-mail: iod@ank.gov.pl, tel. 12 422 40 94 w. 29;
- Odbiorcami zapisów z monitoringu wizyjnego będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
- Osobie zarejestrowanej przez system monitoringu wizyjnego przysługuje prawo dostępu do nagrań – w uzasadnionych przypadkach, ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo żądania usunięcia danych osobowych, wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa 9.